Tipy a triky v marketingu
Se svými klienty často řeším otázku, co by se mělo zveřejňovat a co je naopak důvěrné know-how firmy, které by se mělo tajit. Ta hranice je mnohdy velmi křehká ...
Přílišná snaha o utajení know-how vede často k tomu, že zveřejňovaný obsah je jen obecný a nic neříkající. Konkurence se z těchto informací skutečně nic užitečného nedozví, bohužel tento obsah nezaujme ani potencionálního zákazníka nebo zájemce o práci ve firmě. Sami se zamyslete, kolikrát se Vám již stalo, že jste navštívili nějaký web a zjistili, že zveřejněné informace jsou pouze prázdné marketingové fráze.
Proto je třeba se zamyslet a kriticky zhodnotit, co jsou skutečně důvěrné firemní informace, které by se konkurence dozvědět neměla a co je část Vašeho know-how, se kterou se můžete pochlubit a ukázat svým potencionálním zákazníkům, že jste skutečně hvězdou ve svém oboru.
Existuje rovněž jedna poučka: "Kdo opisuje, tak nikdy neodevzdá první". A sami víte, že jedna věc je know-how sdělovat a druhá věc je ho umět realizovat.
Pokud ve své marketingové komunikaci poskytnete svým klientům část užitečných informací bezplatně a otevřeně, tak to potencionální klienti ocení a jsou často ochotnější k Vám přijít, když se rozhodnou za něco platit.
Jaromír Holub