• Hlavní slide

    Online marketing

    SEO, PPC a návrh webu

    Sociální sítě

seo Základem online marketingu je kvalitní SEO analýza. Bez ní není možné ani navrhnout nový web, ani tvořit průběžně obsah webu tak, aby pomáhal zlepšovat pozice ve vyhledávačích.

Já pro SEO využívám, kromě tradičních SEO pomůcek od Googlu, také nástroj Collabim. Ten patří k předním SEO nástrojům na našem trhu a je pro mě při SEO analýze velkou pomocí. Využívám ho především pro analýzu klíčových slov a jejich návrh. Collabim mi rovněž pomáhá s analýzou konkurence a získám s ním přehled, jak je který web optimalizován na konkrétní klíčová slova. Třetí oblastí, kterou umí Collabim analyzovat jsou webové stránky, ať už se jedná o původní web klienta, který uvažuje o novém webu nebo se jedná o kontrolu a optimalizaci webu nového. Collabim ale umí i analyzovat zpětné odkazy.

Mezi nejzajímavější údaje, které Collabim poskytuje, patří měsíční hledanost klíčového slova na Googlu a Seznamu. Občas se setkávám s tím, že klient by rád optimalizoval web na klíčové slovo, které považuje za prioritní, ale z analýzy vyplyne, že ho hledá měsíčně jen několik desítek lidí. Naopak synonymum tohoto klíčového slova pak má hledanost třeba ve stovkách měsíčně. SEO analýza pak hodně i napovídá o tom, jakým jazykem návštěvníci webu pokládají své dotazy do vyhledávačů.

Důležitá je také skutečná pozice webu na klíčové slovo. Řada lidí se spoléhá na to, že si sami vyzkouší, jak jejich web v Googlu nebo Seznamu vybíhá pro konkrétní klíčové slovo. Přitom netuší, že tato zobrazená pozice není přesná a někdo jiný může vidět o něco jiný výsledek. Google totiž při zobrazování ve vyhledávači bere v úvahu různé faktory (například, zda toto klíčové slovo pravidelně hledáte, Vaši lokalitu apod.). SEO nástroje mají tu výhodu, že zobrazují skutečnou pozici webu na klíčové slovo, která je očištěna o tyto subjektivní vlivy.

Jaromír Holub

Joomla templates by a4joomla